Friday 31 May 2013

My 1st Fanfiction - Here Without You .

gambar di atas , saya sendiri yang edit , Hak Cipta Terpelihara . this is my first fanfiction , tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang mati .bahasa tu tunggang langgang skit sbb saya bukan penulis novel . :)  So , i hope u guys enjoy reading this ^_~ 

Here Without You


Ring Ring !! Jam loceng berbunyi . Jam menunjukkan tepat pukul 7.00 pagi . Juniel terjaga daripada tidur dan terus mencapai tuala mandinya kerana kelas matematik pada pagi itu akan bermula kurang 20 minit lagi . ‘’ argh , macam mana aku boleh bangun lambat ni  ‘’ rungut Juniel . Juniel terus memakai kasut sekolahnya dan berlari ke sekolah . Masa yang diambil oleh Juniel untuk sampai kesekolah ialah 15 minit .Juniel berusaha berlari selaju mungkin . Tali kasut Juniel tidak diikat dengan rapi menyebabkan dia terjatuh ketika berlari ke sekolah . Sikunya berdarah . Juniel terus bangun dan berlari semula tanpa menghiraukan sikunya yang luka . Setibanya dia di sekolah , pagar sekolah sudah pun ditutup . Kebetulan pada pagi itu Yonghwa yang menjaga pagar sekolah . Yonghwa ialah seorang pengawas dan merupakan senior di sekolah Juniel . ‘’ psss ,tolonglah buka pagar ni , saya nak masuk ‘’ Juniel yang sama sekali tidak mengenali yonghwa meminta tolong dibukakan pintu supaya dia dapat menghadiri kelas pada pagi itu. Yonghwa terkejut dan berpaling kebelakang melihat juniel yang kelihatan tercungap-cungap . Yonghwa meminati Juniel dalam diam. Dia ingin membuka pagar tersebut untuk Juniel tetapi dia berasa serba salah kerana takut dilihat oleh guru . ‘’ermm yelah tapi kali ini je saya tolong okay , lain kali jangan lewat lagi ‘’ kata Yonghwa kepada Juniel sambil membuka pagar tersebut .Yonghwa melihat keadaan Juniel yang tidak terurus itu. Dia perasan ada luka pada siku Juniel .’’ eh , siku awak … berdarah ‘’ Yonghwa agak risau . ‘’ ye , saya terjatuh tadi ‘’ jawab Juniel ringkas. Yonghwa mengeluarkan tisu ‘’ sini saya tolong lapkan , kalau tak , jadi lagi teruk nanti ‘’ Yonghwa membersihkan luka pada siku Juniel perlahan lahan . Jantung Juniel berdegup laju .’’ eh dah okay ni , saya dah lambat , saya pergi dulu ! Gomawo !!! ‘’ Jerit Juniel sambil berlari menuju ke kelas .  Yonghwa hanya tersenyum melihat telatah Juniel .

Di kantin
‘’ Ji Eun , kau kenal tak senior kita, pengawas yang pandai main gitar tu ? ‘’ soal Juniel kepada rakannya Ji Eun . ‘’ ermm Yonghwa ? mestilah aku kenal . Kenapa ?‘’ jawab Ji Eun yang agak pelik dengan soalan Juniel sebentar tadi . ‘’nama dia Yonghwa?  kau tahu tak dia tinggal kat mana ? ‘’ soal Juniel ingin tahu . ‘’ yes , dia jiran aku , aku selalu nampak dia lepak dengan kawan-kawan dia ‘’ Ji Eun tidak tahu apa yang difikirkan oleh Juniel pada masa itu .’’ oh , dia dah berpunya ke belum ? ‘’ soalan Juniel semakin membuatkan Ji Eun curiga . Juniel sudah mula menyukai Yonghwa . ‘’ dia single lahh , aku rasa dia suka kau .., sebab dari tahun lepas lagi aku tengok dia selalu perhatikan kau ‘’ Ji Eun menceritakan apa yang dia perasan sejak tahun lepas . Juniel terkejut mendengar kata-kata rakannya itu . Rupa-rupanya mereka saling menyukai . Timbul rasa untuk mengenali Yonghwa dengan lebih dakat lagi dalam diri Juniel . Kebetulan Yonghwa lalu di depan Juniel dan Ji Eun . ‘’ hah panjang umur Yonghwa , itu pun dia ‘’ kata Ji Eun . Yonghwa menghampiri mereka berdua ‘’ hai Ji Eun ‘’ Yonghwa menyapa . ‘’ hai ‘’ jawab Ji Eun ringkas . Juniel hanya diam . ‘’ siku awak berdarah lagi ? ‘’ soal Yonghwa kepada Juniel untuk memastikan Juniel baik baik saja . Juniel agak malu untuk menjawab . ‘’ dah tak berdarah dah , terima kasih sebab tolong saya tadi ‘’ . ‘’ Eh kau kenal juniel ? Ji Eun mencelah perbualan Juniel dan Yonghwa . ‘’ jadi .., nama kawan kau ni juniel ?? aku tolong dia pagi tadi ‘’ jawab yonghwa . ‘’ ehem ehem patutlah Juniel Tanya pasal Yonghwa … rupa rupanya …. ‘’ Juniel menghalang Ji Eun daripada meneruskan kata-katanya ‘’ eh ! mana ada , takda apa-apa lah ! aku saja je tanya tadi tu ‘’ Juniel tersipu malu . Yonghwa hanya tersenyum kerana memang perangainya tidak banyak bercakap dan lebih suka tersenyum .


Di taman permainan
Juniel sedang bermain gitar seorang diri . Kebetulan Yonghwa juga dalam perjalanan pulang ke rumahnya yang berdekatan dengan taman permainan tersebut. Yonghwa menghampiri Juniel . ‘’ hai ‘’ yonghwa menyapa Juniel yang kelihatan asyik bermain gitar tanpa menyedari kehadiran Yonghwa .
Juniel menoleh ‘’ oh hai ‘’ jawab juniel ringkas kerana agak malu . Yonghwa duduk di sebelah Juniel. ‘’ juniel pandai main gitar ? ‘’ yonghwa memulakan perbualan . ‘’ takdelah pandai macam yonghwa , saya baru je belajar main gitar ni ‘’ Juniel merendah diri kerana Yonghwa merupakan gitaris yang hebat . ‘’ haha , yonghwa tak sehebat mana pun , yonghwa ajar juniel main gitar nak ? ‘’ Yonghwa menawarkan diri untuk mengajar juniel . Perasaan Juniel pada waktu itu tidak dapat disangka , terasa bagai sedang terbang bersama lelaki pujaan hatinya. ‘’ wahh nak nak ! ‘’ Juniel menunjukkan minatnya untuk belajar bermain gitar .  Yonghwa mengajar Juniel bermain gitar .’’ wahh yonghwa ni betul-betul hebat lah main gitar , satu hari nanti boleh jadi pemain gitar nombor 1 dunia! ‘’ Juniel memuji yonghwa . ‘’haha , harap-haraplah , tapi masa tu Juniel mesti ada dengan yonghwa , barulah yonghwa bersemangat nak main ‘’ balas yonghwa dengan memberi senyuman kepada Juniel . Juniel tersenyum malu.  kelihatan mereka sungguh mesra walaupun baru berkenalan . Dari sudut yang jauh , seseorang sedang memerhatikan gelagat mereka berdua . Hyuna . hyuna adalah junior di sekolah Juniel dan Yonghwa , Hyuna menaruh harapan kepada Yonghwa . Dia juga pernah memberi tahu Yonghwa bahawa dia suka kepada yonghwa tetapi yonghwa hanya menganggap hyuna sebagai adik kerana perbezaan umur mereka yang ketara dan yonghwa tidak mempunyai apa-apa perasaan terhadap hyuna . Hyuna marah apabila mendapat tahu yonghwa suka pada Juniel . Rancangan jahat mula disusun oleh Hyuna . ‘’ tunggulah kau Juniel , kau takkan dapat Yonghwa , Yonghwa aku punya ‘’ hyuna berbisik di dalam hati . Sakit hati bukan main kepalang dirasakan oleh hyuna yang memerhatikan Juniel dan Yonghwa dari jauh itu.

Di Sekolah .
setelah 6 bulan . Juniel dan yonghwa semakin rapat . Mereka diberi gelaran ‘hot couple’ di sekolah . Masing-masing minat bermain gitar. Hobi mereka juga sama. Kesabaran Yonghwa melayan kerenah Juniel dan Juniel yang setia kepada yonghwa menyebabkab mereka jarang bergaduh . Hubungan mereka semakin kukuh . Hyuna tidak dapat menahan rasa sakit hatinya lagi . Selepas habis waktu sekolah , Hyuna mengajak Juniel ke kantin . Dia berpura-pura baik terhadap Juniel . ‘’ kak juniel , rasalah kek yang saya buat ni , sedap tau ‘’ Hyuna memberikan bekas makanan yang berisi kek coklat kepada Juniel . ‘’ eh takpe lah , kak dah kenyang , kak nak balik dah  ‘’ Juniel menolak perlawaan hyuna . ‘’ alaa penat saya buat ni , akak rasa lah ‘’ Hyuna berkeras . ‘’ ermm , yelah ‘’ Juniel makan kek coklat tersebut . Kek coklat itu adalah kek ‘brownies ‘ . Kek itu mengandungi kacang . Juniel alah kepada kacang .Walaupun hanya sedikit serbuk kacang sahaja, mampu membuatkan Juniel sesak nafas. Hyuna tahu kelemahan Juniel . Dia sengaja membiarkan Juniel makan kek tersebut . beberapa minit kemudian , Juniel mula sesak nafas . Hyuna segera beredar dari situ . Ji Eun terserempak dengan hyuna . ‘’ eh adik , Nampak kak Juniel tak ? ‘’ soal Ji Eun yang sedang mencari Juniel . ‘’ eh tak tahu , tak Nampak pun ‘’ jawab hyuna dengan gelisah dan terus meninggalkan Ji Eun . ‘’ peliknya perangai hyuna hari ni , ish mana Juniel ni ‘’ rungut Ji Eun yang sudah semakin risau . yonghwa datang dari arah belakang Ji eun menyapa ‘’ Ji eun , juniel mana ? ‘’ soal yonghwa tanpa memberi salam terlebih dahulu . ‘’ eh aku pun tengah cari dia ni ‘’  jawab Ji Eun cemas .
‘’ mana pulak dia pergi , jom cari dia ‘’ balas Yonghwa . Ji Eun mengikut yonghwa mencari Juniel dalam kawasan sekolah , tibanya mereka di kantin , kelihatan Juniel sudah pun terbaring disitu . ‘’Juniel !! ‘’ jerit Ji Eun yang terus berlari ke arah Juniel .Wajah Juniel begitu pucat . Ji Eun ternampak kek brownies di atas meja kantin , ‘’ eh kek brownies ? Juniel alah pada kacang ! Yonghwa tolong aku bawa Juniel ke hospital cepat ! ‘’ Ji Eun semakin cemas kerana perkara yang sama pernah berlaku kepada Juniel sebelum ini . Yonghwa yang sudah pun mempunyai lesen memandu mendukung Juniel ke dalam keretanya . Yonghwa yang cemas memandu dengan laju kerana takut perkara buruk berlaku terhadap Juniel . Ji Eun mula menangis ‘’ Juniel , bangun la juniel ‘’ .

Di hospital .
Setelah lebih kurang 2 jam Juniel berada di dalam wad kecemasan ,akhirnya seorang doktor lelaki keluar daripada wad tersebut dengan wajah yang tenang .Doktor hyunjoong . Hyunjoong merupakan anak kepada kenalan rapat ibu Juniel . Ibu bapa Juniel berada di luar Negara atas urusan kerja , jadi Juniel tingal berseorangan dirumah .’’ kamu berdua kawan Juniel ? ‘’ doktor Hyunjoong menghampiri Ji eun dan yonghwa . ‘’ ya! ‘’ Ji eun dan yonghwa menjawab serentak dan berdebar-debar untuk mengetahui keadaan Juniel . ‘’keadaan juniel tak begitu teruk , tapi dia perlu berehat di hospital selama beberapa hari , jika kesihatannya semakin membaik , saya akan benarkan dia pulang ‘’ .  ‘’ fuhh , terima kasih doktor ! ‘’ Ji Eun menarik nafas lega . ‘’ nasib baik tak apa-apa , tapi kenapa dia makan kek tu sedangkan dia tahu dia alah pada kacang ? ‘’ soal yonghwa curiga . ‘’ hmm , lagipun , Juniel tak bawa bekal makanan ke sekolah , jadi , bekas makan di atas meja kantin tadi tu siapa punya ?? ‘’ Ji Eun turut berasa curiga . Yonghwa dan Ji Eun terdiam dan mula berfikir . ‘’ hah ! kalau tak salah aku , bekas makan tu hyuna punya ,tadi bila aku tanya di mana Juniel , dia cepat-cepat lari dari aku ! ‘’ jawab Ji Eun yang menyesyaki hyuna adalah dalang semua ini . ‘’ Hyuna ?? ‘’ yonghwa terkejut mendengar kata-kata Ji Eun . ‘’ Kau tunggu sini , jaga Juniel okay ? aku ada kerja , esok aku datang balik ‘’. Kata yonghwa kepada Ji Eun dan terus beredar . 

Yonghwa memandu kereta ke rumah hyuna . ding dong . loceng rumah di tekan . Hyuna keluar bertemu yonghwa . ‘’ hai abg yonghwa , ada apa ? ‘’ hyuna menyapa dengan suara yang manja .’’ kau buat apa dekat Juniel tadi ? ‘’ perangai yonghwa yang dulunya penyabar dan bukan seorang yang panas baran mula bertukar apabila perbuatan Hyuna menyakiti Juniel sudah melampaui batas . hyuna terkejut mendengar soalan yonghwa. ‘’ kak Juniel ? eh err saya tak buat apa-apa pun  ‘’ Hyuna mula menunjukkan muka gelisah . ‘’ kau jangan tipu aku , baik kau cakap cepat ! ‘’ yonghwa menarik tangan hyuna dengan kuat dan memaksa Hyuna untuk berterus terang . ‘’ argh, sakit lah ! ‘’ hyuna melepaskan tangannya dari cengkaman yonghawa . ‘’okay , aku mengaku ! aku yang bagi Juniel makan kek tu sbb aku tahu Juniel alah pada kacang ! aku buat macam tu , sbb aku sakit hati nampak dia dengan kau! aku sukakan kau! Tapi kau tak pernah layan aku ! kau buat aku macam sampah ! sikit pun kau tak pandang aku ! aku tak tahu kenapa kau suka si Juniel tu, tapi Juniel rampas kau dari aku ! ‘’ hyuna berterus terang pada yonghwa . ‘’ kau tahu tak apa yang kau buat ni ?! kau dah hilang akal ke?! Kau tahu tak perbuatan kau ni boleh meragut nyawa Juniel  ?! aku tak pernah bagi harapan kat kau , aku anggap kau macam adik aku sendiri , tak lebih dari tu , kalau kau ingat lepas ni aku akan suka kau , kau salah . Aku menyesal sebab pernah kenal perempuan keji macam kau ! ‘’ Yonghwa terus beredar dari situ . Hyuna menampakkan wajah yang kesal , Yonghwa sudah membencinya , harapan untuk memiliki yonghwa punah begitu saja .

Di hospital
‘’ Ji Eun , mari aku hantar kau balik , seharian kau jaga Juniel , biar aku pulak yang jaga dia ‘’  Ji eun hanya mengangguk kerana kepenatan . Setelah menghantar Ji Eun pulang yonghwa kembali ke hospital . Doktor hyunjoong sedang memeriksa Juniel . ‘’ macam mana keadaan dia doktor ? ‘’ yonghwa mengajukan soalan kepada hyunjoong . Hyunjoong  menoleh ke belakang ‘’oh yonghwa , keadaan dia dah semakin baik , mungkin esok atau lusa , awak dah boleh bawa dia balik ‘’ kata doktor hyunjoong. ‘’ kamu ni abang Juniel ke ? setahu saya Juniel takda abang ‘’ soal hyunjoong dengan ramah sekali .‘’ eh , saya bukan abang dia , saya kawan rapat dia je ‘’ jawab yonghwa yang tidak memberi tahu bahawa Juniel adalah kekasihnya . ‘’ oh , baiklah saya nak sambung kerja saya , jumpa lagi ‘’ . yonghwa hanya mengangguk dan melontarkan senyuman kepada doktor hyunjoong. Yonghwa duduk di sebelah katil Juniel ,dia berharap Juniel akan sedar tak lama lagi . ‘’ Juniel , kalau awak dah sedar nanti , saya ajar awak main gitar lagu favourite awak , ‘Here without you’ , tapi awak kena sihat dulu okay ‘’ Yonghwa memberi semangat kepada Juniel walaupun Juniel tidak sedarkan diri . malam tersebut .. yonghwa tertidur ketika menjaga Juniel ‘’ Yonghwa .. ‘’ kedengaran suara Juniel memanggil yonghwa tetapi matanya belum terbuka . Yonghwa terjaga daripada tidurnya dan melihat jari Juniel mula bergerak-gerak .  ‘’ Juniel ? ‘’ yonghwa cuba memastikan bahawa Juniel sedar atau belum . Juniel membuka matanya perlahan-lahan . dengan muka yang pucat Juniel tersenyum kepada Yonghwa . ‘’ awak okay ? awak buat saya risau ‘’ yonghwa menunjukkan kerisauannya . Juniel hanya terdiam dan tersenyum . ''kalau saya takda nanti , awak jaga diri baik-baik okay , jangan pernah putus asa untuk capai cita-cita awak sebagai gitaris terhebat nanti '' juniel berkata dengan nada yang lemah dan perlahan sekali . '' bila awak takda nanti ? please jangan cakap macam tu , awak kena slalu ada dengan saya , my life will be boring if you're not around '' yonghwa cuba memujuk Juniel. Juniel terdiam tanpa berkata apa apa . ‘’yonghwa , yonghwa ... yonghwa ! ‘’namanya dipanggil berkali-kali . yonghwa terjaga daripada tidur . Rupa-rupanya Ji Eun yang mengejutkan yonghwa dan memanggil namanya berkali-kali .Kelihatan doktor dan pembantu pembantunya bergegas masuk ke dalam ruangan Juniel . Yonghwa menampakkan wajah yang terkejut dan tidak tahu apa yang sedang berlaku . yonghwa dan Ji eun diarahkan untuk keluar daripada ruangan Juniel .Yonghwa mula risau kerana semuanya berlaku secara tiba-tiba. ’’Jadi , tadi tu mimpi ? ‘’yonghwa bertanya kepada dirinya sendiri. selama 2 jam yonghwa tidak dapat bertenang , selama 2 jam yonghwa hanya memikirkan Juniel ,selama 2 jam yonghwa dan Ji eun menunggu berita daripada doktor .tidak lama kemudian doktor hyunjoong pun keluar ‘’ maaf , saya dah cuba sedaya upaya , Juniel tak dapat diselamatkan , dah sampai ajal dia ..relakan dia pergi . bawak banyak bersabar ‘’ Doktor hyunjoong turut berasa kehilangan . kaki yonghwa tidak bermaya untuk berdiri lagi , dia terduduk tanpa sepatah kata . Ji Eun mula menangis . ‘’ Juniel !!! ‘’ jerit Ji eun . Yonghwa cuba menahan air matanya . Seluruh tubuh Juniel ditutup dengan kain putih oleh jururawat yang berada disitu . Itulah kali terakhir Yonghwa melihat Juniel .

6 tahun berlalu ..
Yonghwa sudahpun menjadi seorang gitaris terhebat antarabangsa . Umur Ji Eun genap 21 tahun dah sudah pun berkahwin dengan lelaki pilihan hatinya , HyunJoong . Hyuna pula dikatakan telah meninggal dunia 5 tahun lalu kerana disyaki mengalami tekanan perasaan dan mengambil dadah secara berlebihan . Yonghwa mula terkenang kenangan dia bersama Juniel .’’ Juniel …‘’ yonghwa menyebut nama Juniel dengan perlahan dan terbayang kali terakhir dia melihat senyuman Juniel . Dia sangat merindui Juniel .Sudah 6 tahun Juniel pergi , perasaan yonghwa terhadap Juniel tak pernah berubah. Yonghwa mencapai gitar disebelahnya  dan mula memetik gitar dengan penuh perasaan . sambil membayangkan Juniel berada di hadapan nya pada saat itu , ’ I’m here without you baby , but you still on my lonely mind , I think about you baby and I dream about you all the time…‘’ tanpa disedari , air mata yonghwa mengalir .Sebak hatinya tak dapat ditahan lagi. Muncul bayangan Juniel yang manis bergaun putih di hadapan yonghwa dan dengan perlahan  dia berkata , ‘’ I’ll always be yours , only yours’’ sekali lagi Juniel tersenyum untuk Yonghwa . 

2 comments:

  1. Your own story ke mak cik ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe yup . best dokk ?? haha first time buat ^_^

      Delete