Monday 27 May 2013

Holi Holi Dayyy


Assalamualaikum .. harini rajin pulak nak blogging .. k cuti sekolah dah mula kan ?? hrm , korang buat apa cuti skolah ni ? sapa-2 yg pergi melancong tu best la .. and sapa yg boring tu , jgn sedih , meh baca blog e-ka . ^_^ haha , okay agak-2 apa yg aku nak tulis dalam entri kali ni ?? hrmm .. apa apa ?
haha , boring punya pasal .. aku nak tulis serba sedikit kehidupan aku setakat ni .. sorry lah kalau entri kali ni membosankan orang yg memang tengah bosan skarang .. hehehe ^_^ okay , sekarang aku dah pun mencecah 15 tahun , iaitu mangsa PMR yg terakhir pada tahun 2013 ~ okay habes . byebye :D haha JK . nak lagi ?? hrmm , nama penuh aku NursyafiQah bt Mohd Zakuan . asal orang penang .  haa penang maii . haha , aku anak kedua daripada 3 orang adik beradik . kiranya anak tengah lahh .. panggilan dalam keluarga , semua panggil aku kakngah .. actually bukan dalam keluarga ja panggil aku kakngah .., kalau jiran terdekat ataupun cikgu mengaji , kawan-2 abah n mama , jiran tok kat kampung semua panggil aku kakngah :D adik beradik aku semua perempuan , aku ada kakak dan adik . kakak aku tua setahun dari aku . skrang umur dia 16 . so kami agak rapat la . adik aku budak UPSR tahun ni . dia darjah 6 . dan dia orang yg gila gila -__- haha k taknak crita pasal dia dkat sini.  My mom , Mastura . k tu ja nama mama . simple kan ? time umur aku 5 & 6 tahun , aku bersekolah di , PASTI . teluk kumbar . aku masuk darjah 1 , skolah di SKSN smpailah darjah 6 . syg gila kat skolah SKSN tu T_T time aku ambik result UPSR dan dah tahu akan masuk ke alam skolah menengah , sedih sngt sngt nak tinggalkan sekolah tu .. sbb bnyk sngt kenangan kat situ . and masa bulan 11 kami satu family nak balik kampung , and aku tak tawu macam mana .., aku boleh menangis dalam kereta sorang-2 sbb terlalu sygkan skolah SKSN , cikgu-2 dan kawan-2 kat situ . time dalam kereta , semua orang dah tido kecuali abah tengah drive . time tu malam , so takda sapa la nampk aku nangis .. haa k tamat . crita pasal skolah menengah .,baru tiga tahun aku di SMKSungai Nibong . tapi bnyk kenangan , pengalaman kat skolah tu .. kena marah , walaupun tak suka , tapi tu lah pengalaman , kawan-2 yg baru  , cikgu yg baru , suasana yg baru . Serious aku cakap , mmg tak suka skolah tu awal-2 sbb tak pandai nak sesuaikan diri and paling susah aku rasa tawu apa??? Skolah tu banyak sngt bilik -__- sbb skolah rendah kan tak ada bilik fizik la bilik kimia ni semua kan ? so kat SMKSN ni , kalau time science ja kena pergi makmal la apa lahh , kena cari , merata taw tak ! penat ! serious penat ! sbb tak tahu dkat mana bilik , n makmal tu semua.. tapi dah lama .., biasa dah la. Dapat kawan pulak semua style gila gila ,happening bukan main lagi ! haha :D kami , susah senang bersama sama , kalau kami buat salah , n salah seorang dari kami tertangkap dengan cikgu .. korang tawu apa kami buat ??? kami semua akan pergi kan cikgu beramai-2 , kami takkan biarkan sorang je kena marah dengan cikgu . :’) kalau kami seronok bersama-2 , kami sedih pun bersama-2 , kami susah pun sama-2 :D . tak tawu lah kalau dah habis skolah nnt cam mana . mesti terasa gila . mesti tak best daa.. mula la ke alam dewasa ? hrmm , disebabkan sekarang aku di Sekolah menengah , so lebih bnyk crita skolah menengah . k EH ??? tadi cakap nak crita pasal diri aku kan ??? haha , k aku ni bukan lah berasal dr keluarga yg kaya mahupun HOT , TETAPI , aku bersyukur sngt ada mama , abah , adik beradik macam skarang ni . hehe . aku ni ......, panas baran -_- (macam ni ka perempuan hah ? ) haha , perangai aku tak macam kakak aku , dia ni penyabar , dah dia tahu perangai adik dia macam harimau ni kan . haha , tapi dia seorang yg sikit sikit malu sikit skit malu -_- for example ..., pergi kedai ke , peri tanya orang ke , mesti dia suruh aku -__- huh , nak bayar kat kaunter tu pun dia segan sbb nak cakap ngan akauntan tu kan ? hurh teruk -_- k , kalau bab sidai baju , iron baju , kemas rumah , hah dia rajin lahh , aku pulak yg malas . xD haha and persamaan aku ngan dia ... kami perempuan :D haha , LOL , dia dan aku slalu masak skali . dsbbkan perbezaan umur kami stahun je bezanya .. kami skolah skali , dan kami rapat . adik aku ni pulak .., slalu buat aku naik angin . perangai aku pulak jenis yg suka marah -_- silap sikit ja mula nak mengamuk habis . pernah aku tampar ja dia ._. gaduh main tumbuk bagai . terajang semua . tu baru perempuan , kalau adik aku lelaki tak tawu laa.. tapi aku still syg dia (yeletewww) haha , aku slalu buli dia XD haha , sbb dia pun jenis yg takut dgn aku XD kadang-2 jerrhh LOL xD pernah skali tu , dia masuk bilik , aku tengah ONLINE . dia nak kluar bilik , dia tersepak buku , lepas tu dia buat derkk je nak kluar , aku jeling buku tu , dia tngok aku , tros dia angkat buku tu letak atas meja , haha xD seriously aku cakap , dia kalau buat salah , dia nak tgok aku marah ke tak , mesti dia tengok aku jeling ke takk, kalau aku jeling dia tawu la aku marah xD LOL buruknya perangai aku xD aku bagi advice larh kat korang kalau nak kawen nnt , jangan laa cari calon isteri macam aku ni hah , merana hidup . xD
k hobi aku ? aku punya hobi memang hobi yg membuang masa lah . main gitar , online , merayau tak tentu hala , and hobi aku paling best ............. MAKAN  :D haha sbb tu makin lama makin gemuk -_-‘’
haha , k walaupun aku main gitar , tapi aku tak pernah jadikannya cita-2 aku .. sekadar hobi . kalau satu hari masuk newspaper , SyafiQah Zakuan chef terkemuka antarabangsa jangan terkejut eh ? haha xD perasan . favourite colour I ? pink :3 hari tuu , aku pakai jam pink , baju pink , sluar putih , and time tu aku baru lepas mandi , so towel pink . and aku tgah sikat rambut , sikat yg bewarna pink . Pink adalah warna yg mampu menyakitkan mata kakak aku xD haha , maksu aku cakap ‘’ kakngah ni luaran je pink , tapi dalam hati merah menyala-nyala ‘’ xD haha , mmg aku minat pink TAPI kalau korang anggap aku ni jenis yg suka make up , hang out , pakai kasut tumit tinggi 6 inci tu mmg korang salah laa , aku jenis yg simple , u know why ?? aku suka benda yg cepat , aku boleh je pakai make up , dressing bagai , TETAPI jarang lah korang nak nmpk aku macam tu , sbb aku lebih suka jadi diri sndri , iaitu aku yg SIMPLE :) even tak pakai make up , aku masih lagi seorang perempuan k ! kalau kakak aku , yelah make up sana sini, tunggu dia bersiap , berjam jam -_-‘’ kalau modd baik , ye lah aku pakai cantik-2 , kalau mood baran maii , hah , takda masa nak cantik bagai -__- AGAIN amaran keras . #kalau nak cari calon isteri , jangan cari macam aku # haha xD
hrmm , apa lagi nak crita eh ? wehh panjangnya aku tulis .. sapa la sanggup baca .. hah !! satu benda pasal aku .., aku paling tak suka BACA NOVEL . okay aku blogger . tapi aku tak baca balik entri yg aku tulis . serious . kalau yg pendek-2 tu aku baca la , macam blog tutorial ape ke , contohnya karangan sikit-2 camtu boleh la aku baca , tapi kalau NOVEL ??! memang aku tak baca larh -__- bayangkan aku amik masa 8 bulan baca novel 200 pages . -_- tu pun aku baca sbb novel tu nmpk nipis , aku ingtkan boleh habis baca kejap je . haha xD aku suka movie ,hmm korean drama –(itu semestinya) saya KPOPPER btw  dan saya juga roleplayer , korang ?? rp jugak ? haha . geng lah . paling favourite ‘’My girlfriend is a Gumiho ‘’, ‘’naughty kiss’’ , hah tu paling paling minat lah drama dia! Okay perkara biasa yg ramai orang tahu , or mungkin tak tahu pasal aku ... hurmm :3 aku tak suka , dan benci kalau bab bab nak kena makan ubat semua nih -_- k aku mengaku , smpai skarang aku tak pandai , and tak boleh makan ubat biji , pil pil semua tuu . aku tak tipu :P aku pernah kena h1n1 masa wabak dia famous dulu nih , aku salah seorang dr mereka yg kena demam H1N1 tu , sbulan demam -_- rasa tak larat gila time tuh , aku ingat smpy bila bila . and my mom nangis lepas bawak aku pergi klinik n doktor ckp aku kena h1n1 :/ time tu aku skolah rendah laa ..kami pergi hosp. Besar penang , and aku kena makan ubat biji tu depan doktor ! tak boleh bawak balik ubat tu -_- kejam sekejam kejamnya , andd aku kan memang tak tahu cara nak makan ubat biji tu , so my mom hancurkan ubat tu masukkan dalam air , suruh aku minum , sampai macam tu skali aku punya payah nak makan ubat -_- and perangai tu ada smpai umur aku 15 ni haa -_- kalau aku demam , batuk or selsema , mak aku tak beli ubat dewasa tu sbb my mom yg tersayang tu tahu , anak dia yg paling payah nak makan ubat ni , takkan makan ubat dewasa  -_- . so aku akan makan ubat yg strawberry tu :D hehe , jangan gelak-_- kalau ubat dewasa pun , panadol soluble je lah yg aku makan , sbb dia letak dalam air kan . rasa dia cam hundred plus :D tu pun kena marah baru la aku makan -_- slalu aku sakit , bab nak makan ubat mesti sampai kena marah woh baru aku makan , ada la crita ni .. aku smpai nak lari rumah sbb taknak makan ubat punya pasal o.O woo bahaya , haha xD serious , time tu fatin (fatin najwa , bfffff aku) tahu laa sbb aku mengadu kat dia , aku tgah tensyen la katakan (yelewteww) haha  tgok ? teruk tak perangai aku .. haha
AGAIN n AGAIN  #kalau nak cari calon isteri , jangan cari macam aku, susah hidup kau nnt#  haha okay jari saya nak putus dah . tu je kot? Kalau nak crita lagi , alamat nya smpai esok pun tak habes . haha k sorry la kalau bahasa tunggang langgang , mintak ampun mintak maaf yeeewww :D okay lah enjoy your holi holi holidayy !! byebye , Assalamualaikum . 

1 comment:

  1. #kalau nak cari calon isteri , jangan cari macam aku # hahahahaahahahahahaahahahahahhahaha gilerrr arrr

    ReplyDelete