Thursday 30 May 2013

Mimpi

Assalamualaikum ..
         dah 2 hari berturut turut aku dapat mimpi yg bukan-bukan . Smalam punya smalam mimpi dkat skolah .. aku dgn kawan-kawan aku naik tangga skolah nak pergi surau skolah .. tingkat atas skali .. pastu smpai ja kat surau , nmpk lelaki dan perempuan duduk rapat-2 , gelak gelak , sembang-sembang , DALAM SURAU ./ Astaghfirullahalazim .. lepas tu tiba tiba lepas aku nmpk depa semua tu dalam surau , terus gurhb dengan kilat sambar menyambar , aku dgn kawan-2 aku takot gila time tu sbb guruh kuat sngt , dan aku still ingat lagi , kami takut kena panah petir , so kami semua bergegas turun balik bawah , dalam tingkat 2 camtu , kami semua duduk , tutup telinga dkt tangga tingkat 2 tuu sbb tak berani turun terus –takut kena sambar- time tu ya allah aku rasa cam betul-betul .. guruh kuat gila gila , bnyk kali pulak tu , and time tu aku rasa mcm bukan mimpi sbb muka aku basah .. macam kena percik dgn air .. huuu okay smalam pulak aku mimpi aku ada dekat kampung , jiran sebelah rumah tok aku meninggal dunia dah 2 hari , lepas tu harini ada sorang lagi meninggal pulakk , lepas tu ada orang meninggal lagi , bukan sbb accident ka apa .. tapi macam .., lepas sorang sorang meninggal .. aku tak tahu pulak sbb apa .. (actually jiran sebelah rumah tok aku dah meninggal 2 minggu lepas ._. ) lepas tut ok ngan opah aku pun dok sembang sembang , aku dngr tok cakap ‘’ dunia akhir zaman , banyak orang mati ‘’ ( agak agak ._. ? )pastu tok ckp lagi ‘’ dajjal nak mai dah , akhir zaman‘’ –bnda yg sama diulang .. lebih kurang camtu laa .. ya allah , takutnya .. :’( sbb aku pernah berdoa ‘’ Ya Allah , kau berikanlah aku mimpi yg dapat memberi motivasi kepada diriku ya Allah .. ‘’  Allah kabulkan doa aku .. pengajaran – mati tu anytime . Kalau nak beribadah jangan tangguh tangguh , azab dunia tu baru sikit ., azab kubur ?? haaa :’(
Saya ulangi – INI SEMUA MIMPI SEMATA-MATA / jangan salah faham .. hanya berkongsi cerita .. :’)

No comments:

Post a Comment