Wednesday 29 May 2013

Assalamualaikum

yang ni kemy yg buat , dia dah quit jadi rp :/ rindu dia , dalam ni ada nama aku :)
-PikaJun


ni cupcake yg buat , aku save 2 gmbr je ada lagi , tapi nta kemana lahh .. ni yg dpt dikongsikan.
Ada nama aku jugak tu :D haha 

K maybe ramai yg nak tahu pasal MKR ( Malaysian kpop roleplayers) MKR ni adalah group dlaam FB (facebook) yg di huni oleh kpoper kpoper yg kpoper lah . cara nak masuk group ni , buat satu account facebook , guna nama bias korang . bias tu orang yang kita minat la , contohnya aku ni perempuan , aku buat rp (roleplayer) account Jung Eunji from apink . nama bias korang tu ikut suka lah korang nak bagi unik sikit contohnya tukarkan kepada Jung Ji-Ji Cutie EunJi . haa ikut citarasa masing-2 . korang masuk group tu , intro lah , post gmbar real korang , jangan malu , rp dalam MKR ni semuanya friendly , hormat menghormati , and dah tentunya ada budak-2 hot yg famous dalam MKR ni . antaranya POCOYO . sbb dia admin group , sbb tu dia famous . k pocoyo ni nickname je . nama dia farah . korang kalau masuk MKR , mesti lah ada nicnkname , korang nak tahu knp ramai pakai nickname unik-2 ?? sbb kalau pakai nama betul , nnt ada orang lain pulak nama sama macam nama korang kan .. contohnya aiman . mesti ramai nama aiman . so pakai nickname yg unik-2 , orang senang ingat kita .. aku ? kalau dalam MKR , aku pakai nickname PikaJun . aku halfbie . pergi lah tanya sapa kenal pikajun , haha , aku tak la famous sngt dalam tu , tapi kalau dah ramai kawan dalam tu , aku lama tak online pun diorang still cari aku . aku syg fafa , esya , aiman haziq , KARL . ramai sngt lah kalau nak type tu penat jugakk . hehe . yg pastinya korang jgn la guna gmbr orang lain dan mengaku tu korang , jujur la kalau jadi RP ni . jgn jadi fake J takda sapa akan kutuk kau la dalam MKR tu . k ni aku nak senaraikan sikit bahasa korea yg biasa rp gunakan .

Gomawo / Kamsa  /Kamsahamnida / Gomapta/ gomapseumnida : Terima kasih
Cheonmanaeyo /cheonma : Sama-sama .You’re welcome.
Anyeong haseyo : salam sejahtera
Anyeong hi gaseyo : selamat tinggal
jinjja / jeongmal : really . betul
gwaenchana : are u okay ? its okay ?
Jal jinaeseyo :  how are you ?
nugu / nuguya : who
eodi /eodiseo : mana?
eodiga : mana awak ?
michin : gila
pabo /babo : bodoh
arraseo : faham
ye / nae : ya
aniya / anio : tak
juseyo : please give me
jebal : please
mianhae / mianhamnida : I’m sorry
Jeosonghaeyo / jeosonghamnida : I’m so sorry
geurae: baiklah
Bangapseumnida /bangawoyo : nice to meet you .
Kyeopta : cute
Yeppeo : cantik
kajja : let’s go
pali : fast

cara nak perkenalkan diri sendiri :
{HANGUL  }  Anyeong haseyo , Joneun SyafiQah Imnida . Bangapseumnida .
[TRANSLATION} Hello . My name is SyafiQah . Nice to meet you .


stakat itu sahaja yg nak dikongsikan stakat ni . kadang-2 ejaan tak sama :D mianhae ^_^


No comments:

Post a Comment