Friday 12 April 2013

Ya Allah

Assalamualaikum blogger ..

Ya Allah ya tuhan ku .., kau berikanlah cahaya dalam hatiku yg gelap dan keras ini ya allah , agar aku dapat menimba ilmumu dengan mudah . Ya Allah ya Rahman , dan terangilah hati hambamu ini agar berada di dalam jalan yg benar ya Allah .

aku mudah terpengaruh , tapi masih cuba kawal diri , aku mudah percaya , tapi masih kawal diri , aku mudah leka , tapi masih boleh kawal diri , aku mudah alpa , tp masih BOLEH KAWAL DIRi . aku mmg takut kalau baca bab bab kiamat , azab kubur , seksa neraka .. dngr tajuk pun aku dah smacam .. tapi tatau la aku tergerak pergi baca dan tgok jugak psl benda benda ni .., kadang-II pergi search sndr , kadang-II nmpk kat facebook , dulu 2-3 tahun lps .. aku jenis tak .. hmm aaaa ermm .., aku nmpk ja , tros tamaw amik tawu , lama_II kelamaan , aku baca sikit-II pasal azab kubur , seksa neraka , tapi sampai skrang aku belum cukup berani nak tgok video nya .. :') belum sanggup . aku buat tu , supaya aku takut dengan dosa-II yg aku dah buat ..andd... aku pernah nangis sngt sngt sngt sngt urrr , sbb masa aku terbaca kianat 2012 tu kann ? smpy jadi haishh , orang cakap jgn prcaya kann .? aku paksa diri aku spya tak percaya tu ... apakan daya ? tanyalah kakak n adik aku , aku senyum dan gelak , tp pda masa yg sama ,air mata aku mencurah curah macam pair air yg tak ditutup . seriously , mcm tu lahh aku cuba halang , tp still takleh bhenti nangis :/ dosa yg aku buat , dah banyak sngt .. kadang kadang aku baca yg sederhana tu takpa .... baca ja .. yg menakutkan aku tuu ..., smpy aku jadi terketar ketar , nangis depan lap , slalu jadi , tahun ni ? 3-4 kali jugak dahh , macam yg aku cakap dulu ... '' aku cuba , tapi kadang-II aku tersasar ''
saya suka twitter , walaupun bnyk yg batak RT , slagi diorang tweet pasal agama yg betul , jadilah nasihat aku skit :) ada kengkawan yg suka ingtkan aku .., yg tu dosa , yg ni sunnah , :) cukup beruntunglah aku .., ada mama yg ingtkan suruh solat , ada abah yg ajar mengaji :) aku masih mencuba ... , dan mencubaa... maaf kalau kasar bahasa , tegur lah kalau aku buat salah , :) aku hargai .

                                                                Assalamualaikum ....

No comments:

Post a Comment