Friday 19 April 2013

Changes

Assalamualaikum ...
 harini jumaat ?? 19/4/2013 . kejap ja bulan 4 dah ., brapa bulan lagi PMR . haishh ..~ cepatnya waktu berlalu . saya takut sebenarnya , sbb tu saya datang sini nak luahkan , memandangkan diary saya baru habis ditulis beberapa hari lepas , diary yg saya tulis dari umur 12 tahun , skarang dah habis , bila dah habis , tak tahu nak tulis kat mana .. kat sini ?? umum , so apa yg ditulis tak menggambarkan keseluruhan tentang saya . haha , ayat .. bila baca balik diary tu .., sedih ada ,saya perasan dekat situ saya banyak berubah dari tahun ke tahun , cara tulisan , cara pemikiran , cara selesaikan masalah ... andd... cara pemakaian dan perangai(?) yeahh , ''changes'' itulah dia . hmm saya takut sbenarnya ni , mcam mana nak cakap erkk :( mati ?? takut kann?? hah tu jelah k bye .. haha , haishh , takut laaa :/ tambah-II lagi nak kira dosa yg dah menggunung hah :/ ni lah ayat '' aku nak berubah , kadang-II aku tersasar juga '' pernah dngr ? lebih kurang mcam tu lahh , nak masuk syurga ??? semua orang nak ., dengan dosa-II saya yg sngt bnyk ni , memang tak layak ., neraka ? saya taknak :/ tak pula sanggup , :( taknak :/ saya takut :'( bila saya bukak twitter , kalau tak bnyk tweet tu .., tawu sbb apa ?? bila nak tweet ja .. fikir '' nak tweet apa eh ?'' nnt tersasar pergi tweet mngutuk orang pulak ... fikir lagi '' nak kongsikan ilmu agama '' aku ni apa la sngt yg tawu .. nak tegur orang lain ? diri sndiri pun tak betul . :/ fikir lagi , hiburan ?? nnt cakap bersosial tak kena tempat , waktu yg digunakan lebih baik baca al-quran ke apa ke .. mesti jadi camtu :/ mengadap laptop ni hah , pergi cari ilmu .. search blog blog muslim dan muslimah ..., '' #sometimesIHope I was one of them :) but :( hmm , -sigh- nak pergi baca al-quran bukan main malas lagi , kadang-II rasa marah dengan diri sendiri :( harap ada orang nak paksa aku baca alquran , pakai sarung kaki bila kluar (kaki aurat wanita kan) .., harap ada orang nak tegur aku kalau buat dosa , tapi ada orang ckp .. '' kau nak expect orang lain tolong kau ? kau pun taknak tolong diri kau sndiri '' ni laaa , haishh :/ takut takut takut :/ astagfirullahalazim` .. okay tu jaaa .. bye .
                                                                                                                  assalamualaikum ..

No comments:

Post a Comment