Thursday 29 August 2013

New

Assalamualaikum .. hari ni entri blalala .. dan blalalala .. okbye . haha , jangan main-2 , aku dah habis tengok crita ‘1 litre of tears’ . my ehem-2 yg suruh tgok crita tu .. huhu , crita tu mmg sedih dan cerita tu bg pengajaran dkt aku :) WALAU APA PUN YANG BERLAKU , JANGAN PUTUS ASA . hmm ingat tu . tambah-2 nak exam , SPM or PMR ni , kita jangan putus asa .. walau pun penat ,tp nak dpt kejayaan kena lah berkorban sikit .. Crita ‘1 litre of tears’ ni crita ttg seorang gadis yang dapat penyakit sejak umur  dia 15 tahun .. muda lagi kan .? sama umur dgn aku skrng … okay nama dia Ikeuchi Aya . Dia pelajar yg pintar , tapi dsbbkan penyakit dia , dia tak dpt belajar mcm kawan-2 dia yg lain ..Spinocerebellar degeneration . Ikeuchi aya dpt penyakit nil ah .. mula-2 dia tak dpt berjalan dan imbangi badan dgn baik , lps tu tak boleh tulis dgn baik , tak boleh bercakap dgn betul .. kalau nak tahu bnyk psl penyakit tu .. pergi search laa ye :D haha sorry im not a doctor :P . Crita ni adalah crita betul dan aku memang tabik spring lah kat Aya sbb smangat dia tu .. And.. crita tu buat aku menangis . uehehehee malu xD Sapa yg dah tgok tu mesti tawu lah , .. aku nangis part kawan-2 dia skali dgn haruto asou lari kejar ikeuchi pastu diorang nyanyi lagu ramai-2 .. aku nangis trus dpan pc time tgok part tu .. :’) setelah sgala kesedihan dia tahan sorang-2 , dia masih boleh senyum .. kalau aku ? nak gila dah rasanya -,- hmm layan habis .. haha , crita dia agak bosan first-2 .. tp lama-2 dah faham crita , sedih wuuu .. thanks to my ehem-2 sbb bg crita ni suruh tgok .. aku mcm takda kerja lain , slagi aku tak habis tgok episode epsiod dia , lagi tu la aku dok ulang bukak laptop smata-2 nak tgok apa jadi lepas tu .. haha xD disbbkan ni crita betul , mmg sedih a.. aku pulak orang yg senang tersentuh , haritu ada plajar pendidikan khas naik pentas nak amik hadiah tu pun aku menangis LOL . malu jaaaaa .. Ending dia .., tak sperti yg saya jangkakan :/ aku ingt nnt asou jadi doctor atau kawin dgn Aya .. ni Aya meninggal .. :/ okay tu je larh . Byebye :D
                                                                                                                                        Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment