Saturday 31 August 2013

M.F.I

Assalamualaikum , dan salam sejahtera diucapkan kepada para hadirin sekalian . Saban hari , kes penderaan kanak .., blalalaa .. haha apa ni ? haha okay-2 main-2 jerr , jangan marah , tak cute ^_^ hihihi , ape kabo blogger semua? Sihat ? Alhamdulillah , kurang sihat ? makan ubat pastu rehat ye , nnt sambung baca blog e-ka ni .. :D
       aku kenal sorang lelaki ni ..,
       Dia baik . Sebab .. ? Dia slalu nasihatkan aku kalau aku buat salah , and kalau dia nasihatkan tuu , dia tak pernah marah :) walau seteruk mana pun perangai aku , dia takkan marah
J selalu SABAR , mengalah dgn prangai teruk aku ni . Mama cakap, orang pemarah , mesti kawan dgn orang penyabar , kalau pemarah kawan dengan si pemarah , agak-agak tanah boleh retak tak kalau diorang gaduh ? haha , >,< macam tu jugak magnet , S dgn S , mesti menolak kan ?kalau N dengan S , baru melekat kan ? yup , pandai . haha tepuk tangan :D dia slalu ingatkan pasal solat J and.. kalau bulan puasa , dia slalu hantar sms lepas sahur jangan laa tido balik , tunggu sam[ai azan subuh J
      Dia pandai jaga hati dan perasaan ..
Dia takkan cakap atau buat benda yg aku tak suka , tapi tak tawu lah belakang aku macam mana ? err tak takk , I trust him :) aku tak pernah ragu-2 dengan dia :) first time kot ada perasaan percaya yang amat mcm ni, kadang-2 aku terfikir , weh bodoh tak aku , aku percaya sangat-sangat dekat dia , dia tak pernah tipu aku , sbb tu kot ^_^ dia sanggup tinggalkan perkara yg dia selalu buat tp aku tak suka , smata-mata untuk aku
J
       Dia banyak surprise ^_^
okay , pelik kan ? haha , ni yg sweet ni . ^_^ bagi aku , susah nak agak mood dia .. tak tahu bila dia sedih , bila dia marah , bila dia happy , sebab reaction dia bila sedih ka marah ka happy ka takut ka aku tengok semua sama jaa..  erk ? haha betul ah .kami pernah pergi lawatan skali , kawan aku ingat aku dgn lelaki tu gaduh , actually takk , time tu kami still malu-2 nak jumpa , so, sepanjang lawatan 3 hari tu kami just buat cam tak kenal pon .. reaction dia buatkan kawan aku salah faham yg dia marah dekat aku . haha maybe muka dia garang ? haha tak la ! >,< haha , aku ckp kat kawan aku , ‘’ taklaa , kami okay ja ‘’ u know why ? sbb dalam hati aku percaya , dia tak marah pun , aku dah lali dgn reaction dia camtu .. haha , bila chat dalam FB okay jaa ..  Dulu .., duluu laa , time kami asyik chat kat FB and twitter ja , dalam twitter & FB dia bukan main talkative , periang , tp bila kat skola , just senyum camni
à J haaa , maybe sebab aku yang malu kot time tuu .. ? yup sikit .. eh banyak . haha >_<  haha tapi skarang ni kami dah tak malu-2 nak jumpa f2f  . sembang-2 skali , makan semeja , jalan-2 .., dah okay skarang .. and baru tawu perangai dia yg sebenarnya .. dia suka datang dari arah blakang scara diam-diam and buat orang tak prasan dia ada . haha tu yg surprise . haha xD
     Dia manja –kebudak-budakkan
okay , manja ? hermm manja , ? anak kucing kot ? haha , merepek . aku tak tawu langsung prangai dia comel camtu , haha , serious , ya allah , comel ! cam budak-2 la prangai dia ^_^  sbb dari apa yg aku tawu , dia minat lagu lagu metal la , ganas-2 mua -,- tp perangai comel kalahkan yoseob punya buing buing :P haha , kenapa aku ckp dia comel ?okay ni apa yg aku nmpk & prasan setelah aku mula sembang-2 , jalan-2 dengan dia .. dsbbkan dah slalu jumpa , ni aku tak tawu la prangai ni mmg perangai asli dia ataupun bila dgn aku ja prangai dia camtu .. dia suka ugut aku dgn merajuk dia yang cute miut tu ! boleh buat semua perempuan dlm dunia melting ! haha , tak boleh terangkan , tak boleh nak bagi tahu macam mana cute nya prangai dia .. takyah cerita kat korang kot ? yg happy nya aku , korang jealous pulak nnt . haha LOL xD
       Dia Pandai main gitar
Okay , boleh dikatakan dia minat music , memang minat . kalau aku ? skadar hobi camtu-camtu ja .. Kalau kompang sekolah ja mesti ada dia punya lahh , hari sukan sekolah , hari PIBG , maulidur rasul ,dll .
sbb tu kalau aku dengar bunyi kompang kat skolah ka , mesti tringat dia :) and .. and and !!!! and , aku pernah bawak bunga mangga untuk sambut VIP masa sukan tahunan skolah dekat USM , dan dia main kompang , aku berdiri betul-2 depan dia ja ^_^
       Dia pandai jadi ketua
dia berbakat , banyak pengetahuan . Tajuk yg lebih sesuai diberikan , dia bertanggungjawab . pandai pikul amanah , boleh nampak ciri-ciri kepimpinan dalam diri dia . susah nak terangkan , pandai-pandai faham lah ye .dia ketuai kompang , jadi komander kawad Kadet remaja time hari sukan .. kawan perempuan sekelas dia , pernah la sembang-2 dengan aku , kawan dia ckap , dia baik and penyayang . apa yg aku nampak .., YA . dia mmg baik dan penyayang . tak macam budak-2 lelaki yg lain , apa yg aku paling tak suka dgn kebanyakkan budak lelaki , diorang mesti ada perangai suka mencarut , ya Allah , kadang-2 perempuan pun bukan main pedih lagi mulut tu kalau bab mencarut memaki ni , takda adab . dah jadi selawat harian dah asyik mencarut ja kerja , kalau sembang tak guna penanda wacana mencarut tu tak sah kot agaknya . luckily , lelaki yg aku kenal ni , tak mcm tu ^_^ Alhamdulillah .
     Kalau nak seribu daya , taknak seribu dalih .
Okay peribahasa mai dah , haha ,  dia jenis yg akan berusaha bersungguh kalau dia nak satu-2 benda tu , aku nampak , dia minat ‘bina badan’, Randy orton ? wtv , dan dia berusaha bersungguh-sungguh ke arah itu . kalau aku , nak satu benda tu sangat-sangat  tp buat kejap pastu taknak buat dah la xD sbb tu bila dia cakap dia nak jaga aku , nak buat aku happy , aku percaya kata-kata dia tu
J
      Anak mak saleh celup
haha , apa punya tajuk mcm tu , haha dia terer BI , BM :D budak sastera  -___- banyakkan kelebihan dia ?? yup , level aku selalu bawah dari dia , I don’t care , u know why? Kalau dia terer  dalam semua benda , aku takyah risau kalau ada masalah apa-apa , sebab …. ? sebab dia kan ada ^_^ haha , terlalu bergantung sngt ke aku ni ? I don’t care :P haha xD okay letew , dia boleh tolong aku , hidup kena saling melengkapi , haaa kan kan , haha xD
       wuu  dia Sweet muweet ^_^v
time naik bas , bas tu ikut jalan belok-belok , dia tanya aku ‘’ fika okay ? ‘’ ‘’ tak pening ? ‘’ ^_^ lepas tu lepas tu … ! time habis lawan tarik tali , dia cakap ‘’ tengok tangan’’ (tangan aku) ‘’ tak sakit tangan tarik tali tadi ‘’ . haha , sweet tan tan tan :D kami pernah sembang dalam fon dari pkol 10 sampai malam sampai subuh paling lama . haha , 5 hari berturut-turut kot tak salah aku . haaa bila dah takda topik tu , mula la nak luahkan prasaan , and dia cakap aku betul-betul ada dalam hati dia
J dia sayang aku sngt sngt . aku pun ^-^v Dia sanggup kejar aku time balik ikut pintu blakang sekolah , smata-mata nak cakap yg malam nnt dia nak call . and dia sanggup naik tangga tingkat atas skali smata-mata nak jumpa aku sblum dia balik . mmg aku rindu dia kalau sehari tak nmpak dia , tp nampaknya dia lagi rindu aku :) lepas jumpa dia , tak pernah lagi aku badmood , happy happy ja . harap-2 sblum PMR dpt jumpa dia :D eiii pikaa gedik . haha sapa yg ckp camtu , ni nak habaq , who cares ! :D


No comments:

Post a Comment