Monday 27 June 2016

[REVIEW] Silkygirl Matte Junkie Lip Cream



Assalamualaikum & hi guys, 

harini e-ka rajin sikit nak review benda2 feminin ni kan, apa lagi yg sinonim dgn wanita zaman sekarang kalau bukan MAKE UP? 

Okay so I got myself a Silkygirl Matte Junkie Lip Cream in 03 shade, Rebel.

But first, lemme tell you guys one thing, I am not a makeup expert so I might not know much things about makeup especially about explaining the details of it nor comparing it with other makeup brands.. I just love to write and share my thoughts (wth I'm talking abt)

Okay2, eventho e-ka punya shade 03 tapi e-kan akan selitkan jgk shade yg lain credit to the owners. 

***

E-ka dah try lipcream ni mmg sedia maklum jd kegilaan stelah diperkenalkan bulan april 2016 yg lalu, sold out skelip mata dkt smua drugstores !!!

Silkygirl Matte Junkie Lip Cream ni available in 5 shades,

 refer gambar bawah 
This is how they looks like, swatches boleh refer gambar bawah 

*credit to the owner

OKAY, in my opinion,  nak dibandingkan harga dengan quality memang terbaik, it only cost about RM18 per pc, boleh beli kat watson, guardian, any drugstore & sgt limited !
Pakar2 makeup ada lah mention yg the quality almost sama dgn NYX punya lip cream,
bezanya, NYX tahulah harganya yg mengikis poket :'D

Bila apply on our lips dia sangat ringan & about long lasting atau tak , kalau kita makan makanan berminyak, mmg cepat tanggal, but e-ka pernah dengar kalau lippies tu tahan terlalu lama on our lips pun tak bagus jgk it means high chemical ! 

& about the colour actually Rebel and Vixen ni bg orang yg nampak hot and menyerlah, so for me tak confident sgt nak pakai huhuhu.. 

Glamour pulak quite pale kalau tak kena dgn kulit wajah. Retro & vintage just nice for everyday makeup look. 

mine, 03 , Rebel.

share sikit swatch on my hand.. agak2 kena tak dgn kulit e-ka ? HUHU

Okay so I'm so sorry in this post I'm just rojak. Sorry to those yang rasa annoying, okay2 janji tak buat dah xD Bosan gini la jadinya, :p

OKAY DON'T FORGET TO DROP YOU R COMMENTS BELOW !

#lotsoflove , E-ka

No comments:

Post a Comment